بهترین توصیه برای به روز کردن ویترین این است که با داشتن یک ویترین خلوت شما می توانید با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی ها جابه جا کنید. بیشترین قشری که به طلا فروشی ها مراجعه می کنند بانوان هستند و به همین دلیل استفاده از رنگ و متریال ها باید با دقت عمل بیشتری صورت بگیرد. این شیشهها در رنگهای مختلفی موجود است برای طلا فروشی از رنگ خام و بی رنگ استفاده میشود تا هم اشخاص بتواند اجناس خود را به خوبی مشاهده کنند و همینطور از اقلام موجود در محیط نیز به خوبی حافظت شود. برای این کار بهتر است به گروه های متخصص طراحی ویترین و غرفه های نمایشگاهی مراجعه کنید. بسته به سلیقۀ صاحب فروشگاه میتوان از رنگهای گوناگونی آن را طراحی و بازسازی کرد. تعمیرات ساختمان و بازسازی طلا فروشی مردم برای هدیه دادن یا برای عروسی و … این موضوع در طراحی داخلی طلافروشی نیز مورد توجه می باشد زیرا فروشنده بدین روش جواهرات خود را به نمایش می گذارد و قرار دادن این زیور آلات در یک ویترین و یا حتی کانتر زیبا می تواند تاثیر زیادی بر روی دیدگاه مشتری بگذارد. به این معنی که لازم نباشد که جواهرات و طلا از ویترین حتما خارج شود.
در این شغل، طراحی داخلی فضا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دستیابی تعادل میان شیشهای که به مخاطبین دید روشنی از اقلام شما را به ارمغان می آورد و همچنین حفظ بسیار در امنیت میتواند موضوع مهمی برای طلا فروشیها باشد. طراحی لوگو جواهرات دارای برخی اصول اولیه و مهمی است که در زمان طراحی و یا سفارش لوگو باید به آنها توجه داشته باشید. در حقیقت دوربینهای امنیتی و مداربسته عامل بازدارنده این فروشگاهها به شمار میآیند که طراحان داخلی در زمان طراحی دکوراسیون طلافروشی باید مناسبترین مکان را برای نصب آنها در نظر بگیرند. چنین مکان ها باید طوری طراحی بشوند تا زیباترین کالکشن های جواهر آلات را به معرض نمایش بگذارند. منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن طراحی مدرن طلا فروشی 24 عیار. این که حس کنجکاوی مشتریانتان را غلغلک دهید هم می تواند راهی باشد برای طراحی ویترین مغازه تان.
مثلا مشتری ها با یک نگاه به مواد خوراکی پشت ویترین متوجه تازگی آن شده و وارد مغازه می شوند. این اصل باعث می شود که رنگ اشیا با یکدیگر تفاوت داشته باشند. این امر موجب می شود شیشه از هم گسسته نشود. به همین منظور نکات و ایدههای مختلفی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که در این امر یاریرسان باشد. در این مرحله شما باید تصویری از کالای جدید و یا مورد پسند را در یک چیدمان درست قرار دهید. در یک منزل چون قرار است فقط طرح به تایید صاحب و مالک ملک برسد کار، زیاد دشوار نیست اما اینجاست که یک طراح حرفه ای باید خودش را به کارفرمایش ثابت کند و با ارائه طرحی خاص و بی نظیر رضایت خاطر عمومی بازدید کنندگان را به همراه داشته باشد. طراحی داخلی طلا فروشی شاید در ظاهر مثل طراحی داخلی دیگر فروشگاه ها باشد، اما در باطن این طور نیست. در طراحی دکوراسیون مغازه جواهر فروشی علاوه بر ویترین ها باید به دیگر جنبه ها مثل سقف، دیوار ها و زمین توجه کرد و بهترین مدل را برای آن ها در نظر گرفت تا تمامی آن ها در کنار یکدیگر بهترین جلوه را نمایش دهند.
پیشخوان نباید ارتفاع زیاد یا خیلی کمی داشته باشد. قدرت تاثیر گذاری رنگ ها و متریال های به قدری زیاد است که حتی در جذب مشتری و میزان فروش نیز موثر هستند و هرچه طلافروشی خاص تر و تلفیق پارامتر هایی مانند متراژ، امنیت ویترین و در نهایت خلاقیت های شیک و پر زرق و برق بیشتر باشند، کارآمدی بیشتری را برای جذب مشتریان خواهد داشت. ویترین طلا و جواهر فروشی سنگ کاری: سنگ یکی دیگر از متریال ها باارزش و مجلل شناخته شده است. طراحی ویترین به گونه ای است که کلیه قطعات طلا به حدی واضح دیده شوند که نیاز به جا به جایی مدام آن و بررسی توسط مشتری نیاز نباشد . طراحی ویترین می بایست فضای داخلی را تا حدی به نمایش بگذارد و تمام سطح خارجی فروشگاه پوشیده از طرح ها و مانکن های مختلف نشود. خرید وسایل ویترین طلا فروشی به گونهای که دارای طرح های بسیار شیک و مدرن باشد و همچنین امنیت محصولات حفظ گردد بسیار حائز اهمیت است، که دیگر با وجود عرضهکنندگان معتبری مانند رامادُر امکان دسترسی به انواع مانکن های ویترین و یا انواع استند ها و یا انواع محصولات مورد نیاز برای دکوراسیون طلا فروشی به راحتی امکان پذیر شده است.
این مغازه ها بیشتر بروی ظاهر و تصویر خود مغازه تمرکز می کنند. در نتیجه چنین فضایی باید این احساس را نیز در آنها ایجاد نماید که از مکانی ارزشمند آن محصول را خریداری می کنند. در این مقاله از وب سایت گروه طراحی و معماری کامیار معروف زاده به بررسی مراحل طراحی طلا فروشی پرداختیم. میتوانید دیواره ای به رنگ تیره ایجاد کنید و جواهر را روی آن نمایش دهید. برای مثال اگر می خواهید ویترین مغازه ی شما معرف فروشگاه لباس بانوان باشد، با ایجاد اشکال منحنی و ظریف و استفاده از رنگ های روشن و ملایم به طراحی ویترین بپردازید، در این صورت، ظرافت را با کمک اشکال هندسی به شیوه ای غیر مستقیم نمایش داده اید.
در این مطلب به معرفی نکاتی مهم درباره نحوه چینش و تزئین دکوراسیون جواهر فروشی های لوکس و شیک می پردازیم تا تفاوت واقعی بین یک محیط لوکس با دقت طراحی شده و یک محیط معمولی را به صورت واضح مشاهده کنید. اجرای یک نمای بیرونی زیبا و خیره کننده موجب می شود تا شاهد افزایش جذب مشتری و داشتن یک طراجی داخلی شیک و مدرن حفظ مشتری و در نتیجه انتخاب و خرید را رقم می زند. این محیط بدلیل اینکه یکی از محیط های لوکس محسوب می شود، باید به صورتی طراحی شود که در جذب مشتری موفق عمل کند. مکان کم نور احساس ناامنی را در مشتری بیشتر می کند و احساس ناامنی در طراحی طلافروشی نکته ای مثبت محسوب نمی شود. پشت پیشخوان طلا فروشی بهتر است دارای اختلاف ارتفاع بیشتری از سطح مکان تماشای مشتری باشد. به جز طراحی پیشخوان و ویترین های مورد نیاز، برای تامین راحتی و آسایش مشتری، جایگذاری فضایی برای نشستن و استراحت را نیز برای این پروژه در نظر گرفتیم تا با استفاده از مبلمان کلاسیک و زیبای قرار گرفته در این فضا کمک حائز اهمیتی برای به رخ کشیدن این سبک و رسیدن به رنگ های طلایی مورد نیاز برای این فضا داشته باشیم.
با استفاده از دانش پخت شیشه سکوریت، شیشه های چند لایه به گونه ای طراحی شده است که هنگام خرد شدن به قطعات بسیار کوچکی تقسیم می شوند و به لایه میانی می چسبند. هر مشتری برای ورود به جواهر فروشی نیاز به دیدن جذابیت هایی دارد تا رغبت کرده و وارد مغازه شود و شما می توانید با نورپردازی صحیح، این انگیزه را در او ایجاد نمایید. همان طور که گفتیم ویترین مغازه ها پل ارتباطی مشتریان مغازه شما است و هر چه این پل ارتباطی خوانا تر، شفاف تر و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد، تاثیر مثبت تری را روی مشتریان شما خواهد گذاشت، بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند، داشتن ویترینی زیبا و در عین حال کاربردی کار سختی نیست.
در طراحی یک مغازه طلا و جئاهر، ویترین نقش بسیار مهمی را دارد، زیرا همه کالاهای مغازه با جای گرفتن در یک ویترین جذاب می توانند چشم ها را به خود خیره کرده و افراد را به داخل طلا فروشی بکشانند. بسیاری از افراد به ویژه خانم ها، هنگامی حاضر به ورود به یک فروشگاه و خرید از آن می شوند که آن فروشگاه از دکوراسیون و طراحی داخلی قابل قبولی برخوردار باشد. این در حالی است که بسیاری از مغازهداران سقف را به عنوان یک عامل تاثیرگذار در دکوراسیون و دیزاین از یاد بردهاند. طلا و جواهرات، کالاهایی با ارزش زیاد و قیمت بالا هستند و طراحی داخلی مغازه هایی که به فروش آن ها می پردازند، باید به گونه ای باشد که این اجناس به راحتی در دسترس مشتری ها قرار نگیرند. از آنجا که اغلب مشتریان و مراجعه کنندگان به طلا فروشی ها خانم ها هستند، به همین دلیل زیبایی دکوراسیون و محیط داخلی طلا فروشی بسیار اهمیت دارد. براساس ضوابط و قوانین اتحادیه طلافروشان، نصب آینه نباید در محیط بسته و یا خفا طراحی شود و همچنین باید این محیط برای مشتریان که اغلب بانوان هستند، حس اطمینان و آرامش را ایجاد نماید.
ویترین جلوی مغازه به طور معمول با کمک شیشه های ضد ضربه و بسیار محکم از فضای بیرون جدا می شود و جدیدترین اجناس فروشگاه را به نمایش می گذارد. اما این شیشه برای ویترین سایر مغازه ها گزینه مقرون به صرفه ای است که به طور کلی امنیتی را نیز به همراه ندارد و برای خرد و یا شکستن آن به قطعه های بزرگ تنها حداقل نیرو را می طلبد. افرادی که این محیط را طراحی میکنند باید دقت داشته باشند که طلا با سایر اقلام متفاوت است یعنی به گونهای نیست که مشتری چیزی را بخواهد و فروشنده در اختیارش بگذارد بلکه باید طراحی این قسمت به صورتی باشد که افراد طلای مورد نظر خودشان را از ویترین شیشهای مشاهده کنند و مدلهای انتخابی خود را در نظر بگیرد و زمانی که به طور قطعی قصد خرید داشت آن را به فروشنده نشان داده و از فروشنده بخواهد که آن جنس را در اختیارش قرار دهد. باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل اینکه طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد.
طراحی ویترینها باید بهگونهای باشد که مشتریان بتوانند بدون دست زدن و لمس طلا و جواهر، به تمامی ابعاد آن اشراف داشته و آن را مشاهده نمایند. حتی اگر یک مجرم وقت قابل توجهی را در حمله به جعبه شیشه ای (که در ایجاد سر و صدای دزدگیر می تواند کمتر از یک یا دو دقیقه باشد) بگذراند و آن را به خطر بیندازد، احتمال دارد فقط بخشی از ویترین را تنها بتوانند دچار ترک خوردگی کند. رنگ بندی در یک لایه نازک و مطابق با احساسات و افکار روانشناختی مخاطب از طرق مختلف می تواند پر از انرژی، راهنما کننده به سمت خرید و یا شاید حتی خنثی باشد. در طراحی مغازه های طلا و جواهر، منظور از ویترین، ویترین جلوی مغازه و قفسه بندی های فضای داخلی است. با ترکیب بندی درست رنگ های ویترین، دیوارها و کف طلا و جواهر فروشی می توان گامی مهم در جلب توجه بینندگان برداشت. یکی دیگر از نکات مهم طراحی ویترین فروشگاه، دید مناسب به فضای داخلی مغازه است، همان طور که در طراحی فروشگاه برند های معروف مشاهده کرده اید در برخی از این طراحی ها ویترین، ساده و تمام شیشه کار شده و از استند های کوتاه برای قرارگیری پوستر استفاده شده است.