طراحی داخلی اداری باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟

در سبک مدرن معمولاً از رنگهای روشن و خنثی بیشترین استفاده شده و در نتیجه محیطی روشن و دلباز را در اختیار طراحی داخلی اداری در تهران دارید. لازم به ذکر است که در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس در اداره جات و شرکت های مختلف بهتر است از طراحی های مینیمال استفاده نمایید. استفاده از کمدهای اداری مدرن و قفسه های بایگانی میتواند به شما در نظم دهی به محیط کار کمک شایانی کند. با استفاده از مبلمان مناسب و متناسب با فضا، پارتیشن بندی، استفاده از ویترین و قفسه می توانید از حداقل فضا، حداکثر استفاده را داشته باشید. در برخی از استارتاپ های معروف دنیا که عمده آنها در سیلیکون ولی ایلات کالیفرنیا ایلات متحده آمریکا قرار دارند این ساختار شکنی از روند گزینش افراد شروع میشود مثلا در برای برخی از سمت ها شخص واجد شرایط نیازی به تحصیلات آکادمیک نداشته و با گذراندن تست های هوش و خلاقیت به استخدام مجموعه در می آید پس از استخدام فرد مختار است طراحی دکوراسیون محیط کار خود را پیشنهاد دهد این طراحی دکوراسیون از میز و صندلی گرفته تا رنگ آمیزی و روشنایی متراژ همگی بر عهده شخص مورد نظر است از آنجا که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری به شیوه مرسوم ارتفاع میز ها و نوع صندلی ها متناسب با طرز نشستن اداری و پوشش مرسوم پیراهن و شلوار است در این روش شخص می تواند به صورت خوابیده یا نشسته بر روی مبل یا کاناپه میز کار خود را تنظیم کند همچنین برای جلوگیری از خستگی و کاهش خلاقیت فردی در این محیط های اداری فضای های بازی متنوعی وجود دارد مانند فوتبال دستی و دارت و .. تا کارمند با ذهن پویا از خلاقیت و ایده های خود به نحو احسن در جهت رشد و شکوفایی کمپانی استفاده کند.

ولی وقتی این درها باز باشن اتاق فضای کار کشیده و گسترده ای رو برای فرد می تونن ایجاد کنند که می تونه از سطح گسترده ی میز ها به خوبی استفاده کنه حتی چند نفر می تونن سیستم های خودشون رو بر روی میط قرار بدن و در ساعتی که نیاز هست فعالیت کنند. این تکنیک در طراحی داخلی این فضا باعث شده که محیط کمی بزرگتر از چیزی که هست به چشم بیاد، بنابراین می تونه راهکار مناسبی برای طراحی فضاهای اداری کوچک به شمار بیاد. در طراحی داخلی اداری مدرن باید کاربرد فضاهای مختلف را در نظر بگیرید و بر اساس آن، مبلمان خود را تهیه کنید. طراحی کردن پلان های همه طبقه ها باید کاملا بر اساس و هماهنگ با نقشه های تاسیساتی و محاسباتی پروژه باشد. در واقع این فضا در ابتدا یک واحد مسکونی بوده که با نظر کارفرما مورد بازسازی و تغییر پلان قرار گرفت. در این بند معمولا قیمت، هزینه و مبلغ دریافتی که طراح باید از کارفرما دریافت کند را ذکر می کنند. اگر به سبک طراحی اداری کلاسیک علاقه دارید ولی نمی ­خواهید هزینه زیادی کنید، دکوراسیون اداری نئوکلاسیک را انتخاب کنید. توجه به یکسری از فاکتورها تاثیر زیادی در چیدمان دکوراسیون لاکچری اداری خواهد داشت.

قابهای جالبی که در دکور فضا استفاده شده نه تنها باعث جذاب شدن این چیدمان شده بلکه به نوعی محدوده ی کاری رو هم جدا کرده. استفاده از لوازم و تجهیزات به سبک قدیمی و کلاسیک هماهنگ با تجهیزات مدرن باعث می شود تا طرفدار این سبک از این نوع برای بیشتر دفاتر اداری خود استفاده نمایند. ترفند دیگه ای در طراحی داخلی این شرکت به جهت بزرگتر نشان دادن فضا به کار گرفته شده ترکیب جداره های صلب با شیشه هست که باعث شده به نوعی فضا عمق پیدا کنه و وسیع تر دیده بشه. محیط های کاری که فعالیت های لوکس را در بر میگیرند می بایست به شکل استاندارد اجرا شود. در حالت کلی باید طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت و سایر بخش ها را به گونه ای انجام داد تا در افزایش انرژی و بازدهی و احساس آرامش کارکنان تاثیر مثبت داشته باشد. طراحی داخلی واحد های اداری مدرن نظیر استارتاپ ها در سالهای اخیر انقلابی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری ایجاد نموده اند به گونه ای که تقریبا تمامی اصول کلاسیک طراحی داخلی را نادیده گرفته و اقدام به نوعی از طراحی دکوراسیون داخلی اداری انسان محور نموده اند در فلسفه این گونه از طراحی داخلی، نیروی انسانی به چشم قلب تپنده مجموعه اداری نگریسته میشود در نتیجه از روز ابتدا تا آخرین روزکاری هر کارمند کلیه شرایط محیطی طراحی داخلی همسو با آرامش و رضایت فرد پیش خواهد رفت به نحوی که از ابتدا و نحوه گزینش افراد می توان تمایز را در این نوع از محیط های کاری دید که در نهایت به اثر آن در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خواهیم پرداخت.

تا بتوان در صورت نیاز جلسه های رسمی و کاری را در آن برگزار کرد به طور معمول اتاق مدیر عامل را چگونه انتخاب می کنند که دارای چشم اندازی مقابل فضای بیرون باشد تا با این کار اتاق دارای فضای رسمی تری شود. نور پردازی مناسب سایه اندازی و خیرگی در فضای کار را از بین میبرد و روشنایی مناسبی را بر بروی سطح کار شما ایجاد میکند. انتخاب رنگهایی که باهم جلوهی بیشتری را ایجاد میکنند، بسیار سخت و وقتگیر است. کوچکترین دفتر فردی در حدود ۱۲ متر مربع است. این به آن معنی است که طراحی دفتر شما، چه در خانه کار کنید و چه در یک محیط بزرگ تر مانند شرکت، از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در مورد فضاهای اداری، در بخشهای مربوط به مراجعین میتواند، بسته به نوع فعالیت شرکت، تأثیرات بسیار مثبتی داشته باشد. درب ها کشویی بزرگ مثل نمونه ی زیر می تونن برای پنهان کردن فضاهای کاری مورد استفاده قرار بگیرن به نحوی که در صورت بسته بودن سطح یکپارچه ای رو ایجاد می کنند که از نمای بیرونی چیزی شبیه به یک دیوار گچبری شده و طرح دار هست.

مثلا در تصویر زیر می تونیم ببینیم که یک طراح داخلی چطور در گوشه ی یک متری دیوار یک میز کار کوچیک توسط یک قطعه چوب محکم ایجاد کرده. در طراحی دکوراسیون اداری علاوه بر در نظر گرفتن نیاز کارمندان و مشتریان، لازم است که به زیبایی و کارایی محیط کار نیز دقت ویژهای داشته باشیم. تلاش ما در این پروژه ایجاد فضایی کارآمد مطابق با نیازهای کارفرما است . طراحی داخلی این فضای اداری با سبک صنعتی در سن فرانسیسکو به منظور ایجاد کارگاهی کارآمد برای کارکنان و مشتریان طراحی شده است که هدف اصلی آن گفتگو درباره پیشرفت کاری آینده و ایجاد یک کسب و کار خلاق است. همچنین راحتی مبلمان مورد استفاده کارکنان و همچنین تناسب آنها با کاری که انجام میدهند در دکورسیون اداری مدرن اهمیت دارد. برای طراحی داخلی به سبک مدرن میتوان دیوارهای اتاق ها را از بین برد و به جای آن ها از پارتیشن استفاده کرد. با این حال، با وجود مطالعات و آمارها، تقریباً نیمی از کارفرمایانی که با آن ها مصاحبه شده است، طراحی محل کار را یک سرمایه گذاری مناسب تجاری نمی دانند و هنوز از اهمیت آن با خبر نشده اند.

متریال های مناسب برای کفپوش ها باید به شکلی اجرا شده باشد که عملکرد مخصوص به خود را دنبال کند. هر برند باید رنگ مخصوص به خود را داشته باشد و در سبکی منسجم در داخل شرکت اجرا شود. اتاق مدیریت قلب تپنده برای یک سازمان محسوب می شود به طوری که مدیر می بایست تایم زیادی را در داخل اتاق باشد. طراحی اتاق کار مدیر نیاز به دقت بالایی دارد به طوری که نیاز است از طرح های مخصوصی استفاده شود که شان و شخصیت مدیر حفظ شود. گاهی اوقات به دلیل قرار گیری ستون ها و فرورفتگی های ناکارآمد بخش هایی از منزل بدون استفاده باقی می مونه برای همین در دکوراسیون فضا می شه برای این بخش های ترفندهای طراحی هوشمندانه ای داشت.

یعنی نیاز است که فایل های اداری مخصوصی اجرا شود و یا سبک هایی است کمد چوبی در نظر گرفته شود. دقت کنید که در بسیاری از سازمان ها و فضا های اداری اتاق مدیریت باید کمی متفاوت از سایر اتاق ها اجرا شود. گاه محیط های اداری به قدری شلوغ و محدود هستند که سبک اجرایی برای دکور باید بسیار دقیق و قابل قبول اجرا شود. بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری از ایده های استاندارد و کاربر پسند استفاده کنید. در واقع در این طرح از دیواره ها بیشترین استفاده شده است. پلانی که برای طراحی محیط اداری لاکچری در نظر گرفته می شود برگرفته از ایده های سیلور یا گلد است، یعنی از فریم های ظریف در محیط اداری استفاده می شود تا سبک لاکچری به محیط کار داده شود. محیط باید الهام بخش باشد و شاد و سالم به نظر برسد همین طور بهتر است که از سبک های مخصوصی برای کار استفاده شود.

همون طور که قبلا توضیح داده شد فضاهای اداری کوچک برای بزرگ تر نشان دادن فضا در طراحی داخلی از جداره های شیشه ای بیشتری استفاده رو می کنند. در طراحی دکوراسیون داخلی واحد اداری ما به یک مجموعه کامل اداری می پردازیم در واقع به یک ساختمان کامل که جهت امور اداری یا تجاری تاسیس شده و فضاهای داخلی ان را برسی میکنیم از اینروست که این مطلب با طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار که تنها به یک واحد می پردازد متفاوت است در نتیجه در طراحی داخلی اداری فضاهایی علاوه بر فضای داخل واحد اداری خواهیم داشت این عرصه ها شامل رسپشن ورودی و لابی، راه پله و آسانسور، محیط بازی یا کافه، تراس گاردن و روف گاردن، سالن امفی تئاتر و.. پس وجود گیاهان در طراحی اداری را دست کم نگیرید. رنگ نارنجی دیزاین اون رو شاداب تر و زنده تر کرده، اما یک نکته ی جالب و جذاب در دکوراسیون این بخش در نظر داشتن این نکته هست که وقتی زمان کار تمام می شه کاربر می تونه درب کمد رو ببنده و تمامی شلوغی میز کار از دید خارج بشه. اما موشضوعی که در این پروژه اهمیت داشت این بود که بنا به خواسته ی کارفرما برخی از فضا ها باید با درصد بالاتری پوشش طراحی می شد اتاق هایی که برای برگزاری جلسات بو د و از نظر صدا و امکان دید بصری باید بدون مزاحمت طراحی می شد.

صدا و نور موضوع مهمی است که باید برای هر بخش از محیط بررسی شود. فروریزی و زوال نکته اصلی است. به این نکته هم باید اشاره کنیم که نامنظمی و بهم ریختگی در دکوراسیون اداری ، خیلی زودتر ذهن ما را خسته و انرژی ما را کاهش می دهد. طراحان داخلی اولین نکته ای را که مد نظر قرار می دهند زیبایی فضا است و پس از آن مطمئن خواهند شد که دفتر کار و یا شرکت مورد نظر می تواند به خوبی نیازات مراجعه کنندگان و کارمندان پاسخ داده به همراه اینکه تمام اصول را رعایت کرده باشند.

این بخش در ارتباط با واحد مدیریت، کارمندان و همچنین اولین بخشی است که مراجعه کنندگان به شرکت شما با آن برخورد خواهند کرد. سلام به همه دوستان عزیز و دنبال کننده شرکت دکوراسیون داخلی سفید، امروز در خدمت شما هستیم با موضوع طراحی دکوراسیون داخلی اداری. در بعضی شرکت ها نیاز به تعامل کارکنان بیشتر است و کار باید به صورت گروهی انجام گیرد که در این صورت انتخاب پلان های بسته به روند کار ضربه می زند. پلان های طراحی دکوراسیون داخلی اداری به این صورت است که باید موقعیت قرار گیری پنجره با سایر اجزای اتاق سازگار باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار