دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

وبسایت افیلیت تنها زمانی پورسانت را دریافت می‌کند که تبلیغاتش منجر به معامله شده باشد. کسب‌وکارهای B2C آن دسته از کسب‌وکارهایی هستند که خدماتشان هم برای کسب‌وکارهای دیگر و هم برای مشتریان بیرونی ارائه می‌شود. دیجیتال مارکتینگ B2C مجموعه فعالیت‌هایی است که در جهت اثرگذاری بر مصرف‌کنندگان و متقاعد کردن آن‌ها برای تبدیل شدن به مشتری کسب‌وکار خود انجام می‌دهید. با این تفاسیر، اگر حضور کسب‌وکار شما برای معرفی خود به مخاطب، ارتباط فعال با او و کسب درآمد فقط محدود به رسانه‌های آفلاین باشد، به این معنی است که شما در بخش بزرگی از زمان و توجه مردم شریک نیستید. با وجود قیمت‌های سرسام‌آور تبلیغات آفلاین مثل تیزرهای تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری که عملا در انحصار برندهایی با بودجه‌های کلان هستند، این قاعده برای کسب‌وکارهای کوچک به مراتب مهم‌تر است. در واقع، حضور آنلاین، شاید تنها شانس یک کسب‌وکار کوچک برای جلب توجه مردم و تنها راه برندهای بزرگ برای حضور در مرکز توجه مشتریان است.

بهبود و ارتقای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است و به همین دلیل به محض تغییر استراتژی می‌توان آن را بهبود و ارتقا داد. به فعالیت در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید؟ این مقاله را بخوانید تا بدانید برای کسب درآمد و پیوستن به… ممنونیم از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین 🙂 برای دسترسی به مقالات ما در این حوزه میتونین به بلاگ یکتانت، قسمت «مقالات شبکه‌های اجتماعی» مراجعه کنین. مباحث پیرامون دیجیتال مارکتینگ به قدری گسترده است که تنها در یک مقاله نمی‌توان به طور مفصل به تمام جوانب آن اشاره کرد؛ با این حال سعی کردیم در این مقاله شما عزیزان را با اصول و شاخه های دیجیتال مارکتینگ و بعضی از موضوعات آن آشنا کنیم. امیدوارم با خواندن این مقاله اطاعات خوبی را پیرامون این مبحث کسب کرده باشید.

مهم ترین رکن سئو و دیجیتال مارکتینگ

رابط شما به روزرسانی های منظمی را در مورد پیشرفت تلاش های بازاریابی شرکت از طریق جلسات، گزارش ها و به روزرسانی های وضعیت ایمیل ارائه می کند. سئوی آف پیج به تمام عواملی مربوط می‌شود که خارج از آن صفحه سایت روی سئو تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال بک لینک‌ها یک عامل بسیار تاثیرگذار در سئوی Off-page هستند. وبسایت‌هایی که به شما ارجاع می‌دهند براساس میزان اعتبارشان و همچنین میزان مرتبط بودنشان به محتوای شما، می‌توانند در رتبه گرفتن صفحه شما در گوگل تاثیرگذار باشند. سئوی آن پیج مربوط به تمام محتواهایی می‌شود که روی آن صفحه منتشر کرده‌اید. در این مورد هرچه کیفیت محتوای متنی و تصویری صفحه بالاتر باشد، کیفیت سئوی On-page آن صفحه بالاتر است و مخاطبان سریع‌تر آن را پیدا می‌کنند.

این سئو بر روی باطن سایت شما انجام می‌شود و سرعت بارگذاری سایت شما کاملا به آن بستگی دارد. سرعت بارگذاری یکی از مهمترین ملاک‌ها برای رتبه بندی شما در موتورهای جستجو است. سئو خارجی بر روی کلیه فعالیت‌هایی که خارج از سایت شما انجام می‌شود، مرتبط است؛ اما بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو نیز تاثیر می‌گذارد و تمرکز دارد. در ادامه خلاصه‌ای از کاربردی‌ترین و موثرترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ با بیانی ساده خدمت شما ارائه میگردد.

  • شرکت های پیمانکار بدون استراتژی و هدف خاصی کار بازاریابی اینترنتی را برای آنان انجام می دهند که چیزی جز افزایش هزینه های جاری برای شرکت نخواهد داشت.
  • اما پس از مدتی فعالیت کسب و کار در فضای دیجیتال، برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار آنلاین به مرور نیازهای جدیدی نمایان می‌شود که عملا در سطح بسیار پیشرفته دیجیتال مارکتینگ قرار دارند.
  • با استفاده از سئو محلی، برندها می توانند از طریق پیامک، ایمیل و رسانه های اجتماعی به مشتریان هدف در مجاورت خود دسترسی پیدا کنند.
  • آ‌ن‌ها مجموعه داده‌ها را جمع آوری، سازماندهی و تفسیر کرده تا پاسخ یک سوال را پیدا کرده یا مشکل خاصی را حل کنند.
  • نمی‌دانم چرا اما از اول هم به بحث محتوا (بازاریابی ربایشی یا درونگرا) گرایش بیشتری داشتم.

مهم‌تر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این است که در برنامه خود جایگاهی را که الآن دارید و جایگاهی را که می‌خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید. در حقیقت شما باید در برنامه‌ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین کنید. شما یک برنامه‌ریزی بلند مدت دارید که در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید اما باید در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت خود در بین این ده سال هدف‌های کوچک‌تری تعیین کنید که با کمک این هدف‌ها بتوانید به هدف بزرگ‌تر دسترسی داشته باشید. 4.تبلیغاتی کلیکی که در آن برای کلمات کلیدی خاص و با جست‌وجوی زیاد در خود گوگل تبلیغ کرده تا لینک شما به ازای آن کلمات نمایش داده شود. گزارش تحقیق نیز یک محتوای ارزشمند است که می‌تواند برایتان مشتری راغب تولید کند.

۸۹ درصد آمریکایی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند و ۳۱ درصد تقریبا به طور مداوم آنلاین هستند. به عنوان یک بازاریاب مهم است که از این مساله با حضور تبلیغاتی آنلاین بهره‌مند شوید. نیتیو ادز نوعی از تبلیغات است که به صورتی خاص در میان محتوای مورد نظر کاربر گنجانده می‌شود و کاربر متوجه تبلیغی بودن آن نمی‌شود. امروزه این نوع از تبلیغات در فضای دیجیتال بسیار رایج شده و همین مسئله باعث شده تا اکثر کسب و کارها تا از آنها استفاده کنند. حتما در بسیاری از سایت‌ها بنرها یا تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید که که با کلیک بر روی آنها به سایت دیگری منتقل می‌شوید. با هر بار کلیک بر روی بنر یا محتوای مورد نظر و ورود به سایت مقصد، یک هزینه از طرف تبلیغ دهنده پرداخت می‌شود.

۱۹ـ‌ بازاریابی ویدیویی

قیمت‌ها، گارانتی و لوازم جانبی را هم بررسی می‌کنید و در نهایت تصمیم می‌گیرید از یک فروشگاه نه چندان مشهور خرید سی یو وب کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. بازاریابی لحظه (Micro-moment Marketing) یکی از روشهای مؤثر بازاریابی است که بر لحظه‌های نیاز تمرکز دارد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکتانت

این در حالیه که شرکت‌هایی که در این زمینه ضعیف عمل می‌کنن کاهش درآمد 4 درصدی رو تجربه کردن. اگر در تلویزیون، مجله یا بیلبورد تبلیغ کنین، واقعا روی افرادی که قراره اون تبلیغات رو ببینن کنترل زیادی ندارین. البته شما می‌تونین دموگرافی خاصی رو ارزیابی کنین؛ مثلا مشترکین یک مجله یا دموگرافی محله‌های اطراف. مفهوم سئو در برند یعنی از طریق تولید پادکست یا ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب نام برند خود را در پایان برای کاربر که شما را دنبال می کند طنین انداز کنید. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا به وجود می آید.

چه درصدی از بودجه کل بازاریابی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص بدهم؟

تحریریه جعبه گل