تبلیغات گوگل (Google Ads): گوگل ادز چیست و چه مزایایی دارد؟

تمامی اهداف کسب وکار شما در وی دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار میگیرد تا بر اساس آن، بهترین تصمیم برای بهترین سایت تبلیغ در گوگل شما گرفته شود. مثلا 6 ماه تا 5 سال و بیش از آن. در دنیایی که بیش از 3.5 میلیارد سوال و جستجو انجام میشود و عمده این جستجوها با گوگل است، ضروری است که این موتور جستجو تا حد امکان با کیفیت بالا کار کند. نتایج جستجو با استفاده از این تاکتیک ظرف 48-24 ساعت دیده میشود و سایت شما را فوری در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان نمایش میدهد. اگر کسب و کار شما B2B است و مشتری ایده آل شما در ساعت های کاری محل کارتان با شما ارتباط برقرار می کنند باید زمان های تبلیغات در گوگل خود را به ساعت های ادری محدود کنید. اما متأسفانه به دلیل اینکه کشور ایران از سوی آمریکا تحریم است و شرکت گوگل نیز از این تحریم ها پیروی می کند، این امکان برای کاربران ایرانی محدود گشته و تبلیغ هایی که شماره تلفن ایران در آنها نوشته شود مسدود می شوند.

علاوه بر آن برخی گزینه های اتوماتیک نیز در اختیار شما قرار میگیرد. چراکه برخی از سایت ها میزان بودجه زیادی را اختصاص می دهند تا در لینک یک باشند اما بازگشت سرمایه خوبی را دریافت نمی کنند و برخی سایت های دیگر بصورت طبیعی و در لینک های پایین فروش خوبی دارند. زمانی که محل آگهی شما در نقطه خاص در یک محل و شهر مشخص قرار دارد و شما فقط همان نقطه را در نظر دارید می توانید از این کمپین استفاده کنید که برای کشور ایران در دسترس نمی باشد. برای دستیابی به شرکتهای ایرانی که از داخل کشور نسبت به شارژ اکانت گوگل ادز اقدام میکنند، کافی است که جستجویی در اینترنت انجام دهید و تنها با وارد کردن کلمات کلیدی شارژ اکانت گوگل ادز با شرکتهای زیادی مواجه میشوید که این اقدام را به صورت رقابتی انجام میدهند.

به عنوان مثال، شما جستجویی انجام می دهید (خرید کاغذ) و در صفحه نتایج گوگل با گزینه های تبلیغاتی که در کنار آنها (ad) اضافه شده مواجه می شوید. دیده شدن سایت شما در 10 نتیجه اول بسیار عالی است؛ اما این مورد را باید به عنوان مرحله اول در نظر داشت. درست است که داشتن استراتژی سئو همیشه یک ایده عالی برای سایت و تجارت شما محسوب میگردد، اما انجام این کار بسیار زمانبر میباشد. گوگل ادوردز سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. با این نوع تبلیغات اگر فردی قصد خرید محصولی را داشته باشد، محصولات تبلیغاتی بالاتر از سایر نتایج نشان داده میشوند.

این بدان معنی است که بازاریابان یک کلمه کلیدی خاص در Google را هدف قرار میدهند و مانند شرکت در یک مزایده، پیشنهاداتی را به ازای هر کلیک (Cost Per Click -CPC) روی تبلیغشان ارائه می دهند و به این ترتیب وارد رقابت با دیگران بر سر رنک شدن در آن کلمه کلیدی میشوند. به عنوان مثال، اگر شما کلمه “خدمات حسابداری” یا “خدمات مالیاتی” را به عنوان کلمه هدف خود قرار دهید، نمیتوانید نگاهی به ارزان بودن تبلیغات داشته باشید. شرکت رسانه تجارت نوین به عنوان همکار رسمی گوگل ادز در ایران، با سالها تجربه در زمینۀ تبلیغات گوگل فعالیت میکند.

نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR): به هر میزان که تعداد کاربرانی که یک تبلیغ در گوگل ادوردز را مشاهده و بر روی آن کلیک کرده اند افزایش یابد ، نمره کیفیت سایت و تبلیغ افزایش یافته و در نتیجه هزینه هزینه هر کلیک در گوگل ادز کاهش خواهد یافت. سپس اطلاعاتی درباره تعداد دفعات جستجوی افراد در اختیار شما قرار میدهد. هزینه کردن در گوگل ادوردز میتواند در سریعترین زمان ممکن شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهد و باعث افزایش کلیک هدفمند و بازده سریع شود. خوب با همه این چیزهایی که گفتیم نهایتا میخوهیم بگوییم که بالاتر دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل میتواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند. گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. تبلیغات شاپینگ به کسب و کارها اجازه می دهد که محصولات خود را با استفاده از تبلیغات گوگل به نمایش بگذارید. هزینه تبلیغات گوگل تنها برای ورود کاربران به سایت شما می باشد. با کلیک بر روی هر یک از این تبلیغات به وب سایت تبلیغ دهنده هدایت می شوید.

Extensions: در هنگام راهاندازی کمپینها اگر به خاطر داشته باشید، اکستنشنهای مختلفی وجود داشت که میتوانستید انتخاب کنید. ۱٫ کمپین نمایشی استاندارد (Standard Display Campaign): با این نوع کمپین اجازه حضور در همه رسانههای گوگل را خواهید داشت. حتما در وب سایت های مختلف بنرهای تبلیغاتی متنوع را مشاهده کرده اید؛ این نوع تبلیغات همان کمپین دیسپلی هستند. در واقع پرداخت در این سیستم با عنوان تبلیغات کلیکی و تنها به ازای کلیک کاربر روی آگهی و ورود موفق به سایت شماست. به عنوان مثال ببینید که رپورتاژ شما قرار است در چه قسمتی چاپ شود، علاوه بر این سعی کنید که رپورتاژ تان تا حد امکان در قالب مقاله باشد. ابتدایی ترین موضوعی که باید بدانید، این است که تبلیغات گوگل چگونه و با استفاده از چه پلتفرمی انجام میشود. درآمد نقدی شما به حساب پیپالتان واریز میشود.

شما حساب گوگل ادز رو شارژ میکنید. رسیدن سایت به صفحه اول گوگل مزایای متعددی به دنبال دارد. برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، باید سایت خود را بهینه کنید؛ اما نه فقط برای موتور جستجو، بلکه بهینه سازی را برای کاربر انجام دهید. درواقع تبلیغات شما بدون بهینه سازی به جایی نخواهد رسید. در صورتی که مجموعه شما فرد یا افرادی برای بهینه سازی سایت در اختیار ندارد، هزینه های سئو میتواند بیشتر از گوگل ادز باشد. این موضوع میتواند به قدری اهمیت داشته باشد که برخی شرکت ها از این نوع سرمایه گذاری صرف نظر کنند. در برخی حوزههای رقابتی هزینه تبلیغات گوگل بسیار زیاد است.

ممکن است در مقایسه قیمت های تبلیغات این سایت با برخی گزینه های غیر ایمن جا بخورید. اما با استفاده از یک کمپین ریمارکتینگ شما این کاربر را رها نمی کنید و باز هم تبلیغات مشابه را به او نشان می دهید تا او را بیشتر با خود آشنا کنید و سبب بازگشت او به سایت و تکمیل روند خرید شوید. جالب است بدانید که این کمپین به کلمات کلیدی اهمیتی نمی دهد! باید بدانید که کمپین شاپینگ در ایران فعال نمی شود و کسب و کارهای ایرانی نمی توانند از این کمپین استفاده کنند. با توجه به به دسترسی ها و فعالیت هایی که شما می توانید انجام دهید، تنها میزان بودجه مشخص شده به تبلیغات موتور جست و جو گوگل نشان داده می شود اما با این حال ممکن است که افراد نتوانند این تبلیغات را مدیریت و کنترل کنند و حتی نتوانند به درستی بازدهی و بازدید وب سایت خود را افزایش دهند.

2- شما میتونید در یک سایت کاملا مرتبط با محصولات و خودمات تون تبلیغات کنید حتی اگر تعداد بازدید کننده هاش هم کم باشه بازدهیش میتونه خیلی خوب باشه. شما میتوانید هنگام راهاندازی کمپین تبلیغ در گوگل ادز خود، حتی قبل از ارائه مبلغ پیشنهادی در مناقصه، توجه خود را به امتیاز کیفیت معطوف کنید و آن را بالا ببرید. به این ترتیب، شما با حداقل هزینه توسط مشتریان هدف خود، دیده خواهید شد. نکته: برای ورود به سایت گوگل ادز باید VPN خود را فعال کرده و آن را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید. اما شماره تماس خود را در سایت قرار نداده بود. چگونگی درج آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی پربازده در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. ساختار این کار بر اساس استراتژی کلمات کلیدی و چگونگی به کارگیری آنها در بین سرتیترها، تیترها و توضیحات در پاراگراف سازماندهی میشود. حتما میدانید نتایجی که از سئو دریافت میشود بهتر هستند، اما پس از اینکه قرارداد شرکت و پشتیبانی آنها با شما تمام شود باز هم ممکن است افت رتبه را تجربه کنید. معمولا نتایجی که بالاتر هستند، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنند. بازدیدکنندگانی که از نتایج جستجوی گوگل به سایت شما میآیند ارزشمندتر هستند، چرا که با جستجوی نام محصول یا خدماتی که شما ارایه میدهید، وارد سایتتان شدهاند.

با این حال، کیفیت نامحسوسی است که با دیده شدن سایت در اولین صفحه گوگل ایجاد می­شود و به یک بازی روان­شناسی تبدیل می­شود که در شهرت و نتایج بازدید از سایت نقش دارد. با استفاده از سئو هزینه­ها تحت کنترل نگه داشته می­شود و شما مجبور نیستید برای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما میشود، هزینه پرداخت کنید. حضور در اولین صفحه گوگل در دیده شدن خلاصه می­شود. اینباند مارکترها (Inbound marketer) رنکینگ گوگل را به هر چیز دیگری در این زمینه ترجیح میدهند. با کمک تبلیغات گوگل هم شما مجبور نیستید برای رسیدن به اولین صفحه گوگل ماهها و سالها صبر کنید.

12. صبر کنید تا گوگل با شما تماس بگیرد که معمولاً 2 تا 3 روز کاری این پروسه طول می کشد. در طول این همه سال، مشتریان زیادی را دیدهایم که در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از گوگل ادز فروش خود را چند برابر کردهاند. مبلغی که باید برای این نوع بازاریابی خرج کنید، به چند عامل مهم بستگی داره؛ اما قبل از اون اجازه دهید به طور کامل هزینه به ازای هر کلیک رو توضیح بدم. با ما همراه باشید، تا بتوانید با کسب اطلاعات کامل در این زمینه، به راحتی تبلیغات دیجیتالی قابل قبولی را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. بنابراین توصیه میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. هر چقدر که طراحی تبلیغ حرفهایتر صورت گرفته باشد، مسلما نتیجه آن نیز برای شما رضایت بیشتری به همراه خواهد داشت. با تبلیغ در گوگل کسب و کارهای نوپا نیز میتوانند به سرعت در صفحه اول گوگل دیده شوند.

در ادامه همه چیز درباره اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل را توضیح میدهیم. با استفاده از این کمپین شما میتوانید تبلیغات اپلیکیشن خود را به راحتی انجام دهید. برای اجرای تبلیغات اپلیکیشن برای افزایش نصب اپلیکیشن باستی نام اپلیکیشن خود را هنگام ایجاد کمپین در فیلد مربوطه وارد کنید. شما با گوگل ادز میتونید کمپین های متنوعی ایجاد کنید که در ادامه اونارو بهتون معرفی میکنم. لینک شناسایی به ایمیل وارد شده ارسال می شود و ایجاد اکانت گوگل ادسنس به پایان می رسد. صفحه لینک شده به عنوان راهنمای کامل تبلیغات یوتیوب به شمار میرود. ممکن است که آشنایی کافی با این نوع قیمت گذاری نداشته باشید؛ بنابراین این موضوع را بیشتر توضیح میدهم تا در این راهنمای کامل 2021 بدانید که چگونه و چطور باید هزینه های تبلیغات گوگل را پرداخت کنید. در این راهنمای کامل به همه چیز درباره این بازاریابی سودمند اشاره خواهیم داشت. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. راه حل همه ی آنها این است که کار کردن با گوگل ادوردز را بلد باشید. ما برای تبلیغات در گوگل راه های مختلفی پیش روی شما گذاشته ایم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار