پس وقتی معماها را طراحی میکنیم خودمان را جای بازیکنان بگذاریم. بدون شک اتاق فرار بدون معما هیچ معنیای ندارد و شاکله اصلی اتاق فرار را معماهای آن تشکیل میدهد. اگر خودتون وظیفۀ طراحی معماها و دکورها رو انجام نمیدید، نیاز به طراح بخشهای مختلف بازی خواهید داشت. البته این استخدام ممکنه در ترکیب با اولین مراحل ساخت اتاق فرار اتفاق بیفته. جوهر نامرئی یکی دیگه از معماهای کلاسیک اتاق فرار هست که بازیکن برای پیدا کردنش باید نور خاصی رو به سمتش بگیره تا پیام عددی یا حروفی رو بتونه مشاهده کنه.
- هر وقت با یک طراح جدید صحبت میکنیم و بحث به چگونگی معمای آنها میرسد، به آنها میگوییم که معمای آنها خیلی سخت هست.
- در اتاق فرار الموت به روستای الموت قزوین میروید و وارد کلبهای میشود و با حوادث ترسناکی مواجه میشوید.
- بهتر است از میان افرادی که خودشان صاحب اتاق فرار هستند، نیز حداقل یک یا دو تیم برای آزمایش بازی دعوت شوند.
- اگر همه افراد موردنظر را از میان دوستان خود انتخاب کنید، زیاد مفید نخواهد بود اما اگر یک یا دو تیم از دوستان و نزدیکان شما بازی را آزمایش کنند، کمککننده خواهد بود.
- حداقل ۳۰ مترمربع فضا برای برگزاری بازی باید در نظر گرفته شود.
- این مجموعه شامل سه تا از اتاق فرارهای تهران هست که همگی زیرمجموعه خانه ذهن زبیاست و هرکدام با موضوع و سناریوی خاصی طراحی شده است.
متاسفانه برخی اعضای گروه به خاطر اینکه بتوانند مهارت خود را به رخ دیگران بکشند، تک روی میکنند. آنها زمانی که دستشان به یک سرنخ میرسد، آن را مخفی کرده و تلاش میکنند تا خودشان معما را حل نمایند. اما یکی از ابتداییترین دستورالعملهایی که برای موفقیت در اتاق فرار وجود دارد این است که به محض یافتن هر چیزی، آن را با صدای بلند بیان کنید.
انتخاب آهنگهایی یکنواخت برای بازی که صرفاً مربوط به سناریو هستند، اشتباه است. از این بدتر، برخی از اتاق فرارها از موسیقیهای بهیادماندنی فیلمهای محبوب استفاده میکنند. ازآنجاکه امروزه بازیکنان اغلب با موسیقی متن فیلمهای سینمایی آشنا هستند، اکیداً توصیه میکنیم از این نوع موسیقیها برای لذت بردن بیشتر بازیکنان استفاده نکنید. ازآنجاییکه اتاق فرار جزء کسبوکارهای زودبازده میباشد، نقطه سربهسر سرمایهگذاری شده نباید بیشتر از چند ماه طول بکشد (کمتر رنگ در اتاق فرار از یک سال). حالا که اسم اکتورها یا بازیگرهای اتاق اومد، بهتره در مورد این نقش هم توضیحاتی رو بدیم. اگه طرفدار پروپاقرص اسکیپ روم باشید، میدونید که اغلب بازیها، بازیگرهایی دارن که هرکدوم نقش خاصی رو توی سناریو بازی میکنن.
البته حتی اگه تقاضا کم باشه یا اتاقهای دیگهای هم نزدیک شما باشن، با تبلیغات و بازاریابی اصولی و صد البته بازی جذابی که طراحی میکنید، میتونید مخاطب خودتون رو جذب کنید. خب، اگه ژانر و لحن بازی رو انتخاب کردید و هنوز ایدهای برای سناریو یا قصۀ بازی ندارید، باید یه طوفان فکری تمامعیار داشته باشید و تمام ایدههای داستانی که به ذهنتون میرسه یا قبلاً شنیدید رو مرور کنید. در نهایت هم ببینید کدوم بیشتر به دلتون میچسبه و به فضا و لوکیشنی که دارید میاد. به عنوان طراح بازی، این خیلی مهمه که همیشه به فیلمها و بازیهای ویدئویی مختلف سر بزنید و از اونها الهام بگیرید. حتی اگه الهام نگرفتید، دیدن فیلم و انجام بازیهای ویدئویی (با دیدی عمیقتر) ذهن شما رو به یک ذهن طراح تبدیل میکنه؛ یعنی به طور ناخودآگاه با قدرت سناریو، موسیقی، پیچشهای داستانی، نقش اکتور و… آشنا میشید. توجه بازیکنها در اولین مواجهه با اتاقها به اشیای اصلی جلب میشه.
مشخصات فردی
بهترین اتاق فرارهای اصفهان 6 اسکیپ روم اصفهان + آدرس کجارو | allescape
اگر در بازی یک قاتل زنجیرهای به دنبال شما هست، باید خودتان را در محیط بازی غرق کنید. آنها تصور میکنند که این کار نشانه شجاعت آنها در مقایسه با سایر اعضای تیم است. با این رویه اصلا از داستان لذت نخواهید برد و احتمال شکست شما بسیار بالا خواهد بود. همکاری اعضای گروه، یکی از مهم ترین موارد برای حل سریع معماها در نظر گرفته می شود.